سایر

استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی: انرژی سبز برای عملیات رمزنگاری سودآور

استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی

ماینرهای بیت کوین اکنون در پی ابتکارات انرژی پاک به انرژی خورشیدی روی آورده اند. بیش از 54 درصد انرژی مصرفی ماینرها از منابع تجدیدپذیر تامین می شود. استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی معافیت‌های مالیاتی، کمک‌های مالی و صرفه‌جویی درازمدت در هزینه‌ها را ارائه می‌کند. اما قابلیت اطمینان و مزایای زیست‌محیطی و همچنین برخی از معایب را نیز دارد.

اما آیا انرژی خورشیدی واقعا راه حلی پایدار برای صنعت معدن است؟ آیا شرکت های میزبانی استخراج بیت کوین انرژی خورشیدی برای استخراج کنندگان کوچک وجود دارد؟

چرا انرژی خورشیدی برای استخراج بیت کوین خوب است؟

همانطور که استخراج بیت کوین جریان اصلی تر شد، سرمایه گذاران بیشتری به سهمی از مشوق های جذاب علاقه مند شدند که منجر به انفجار صنعت معدن شد. با این حال، برای دوستداران محیط زیست که از منظر پایداری به آن می نگرند، استخراج بیت کوین به ضرر محیط زیست رونق گرفت و این چیز بدی است.

تأثیر زیست محیطی عظیم بیت کوین در درجه اول به دلیل امنیت تراکنش ها و سیستم تأیید آن است. الگوریتم اثبات کار مستلزم آن است که ماینرها یا گره هایی که شبکه بیت کوین را حفظ می کنند و امنیت آن را تضمین می کنند، پازل های رمزنگاری پیچیده را برای تأیید تراکنش ها حل کنند.

گره‌های متعددی در شبکه شرکت می‌کنند و ابتدا برای شکستن کد با هم رقابت می‌کنند، بنابراین باید از رایانه‌های پرقدرت استفاده کنند. قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج موفقیت آمیز یک بلوک بسته به نرخ هش، که به صورت دوره ای در پاسخ به عوامل مختلف تنظیم می شود، متفاوت است. این رایانه‌ها، دکل‌های ماینینگ، مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند و بیشتر آن از طریق گرمایش از بین می‌رود.

هنگامی که این نیازهای انرژی با استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر یا سوخت های فسیلی برآورده شود، استخراج بیت کوین ردپای کربن عظیمی خواهد داشت که در درازمدت ناپایدار است. انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر، راه حلی مناسب را ارائه می دهد. ماینرهای بیت کوین می توانند عملیات خود را بدون ایجاد خطرات زیست محیطی به طور پایدار انجام دهند. 100% سبز است و هنگامی که به درستی مهار شود، انرژی خورشیدی برای تامین انرژی عملیات استخراج کافی است. استفاده از یک سیستم انرژی خورشیدی، علیرغم چالش‌های مربوط به هزینه‌های نصب متناوب و اولیه، مشوق‌های اضافی مانند اعتبار مالیاتی، کاهش هزینه‌های برق، و ردپای کربن کمتر را ارائه می‌دهد.

بازار استخراج بیت کوین انرژی خورشیدیاستخراج بیت کوین ( کریپتو )

بر اساس گزارش اداره بین المللی انرژی، انرژی خورشیدی سه چهارم کل انرژی تجدیدپذیر تولید شده در سراسر جهان را در سال 2023 تشکیل می دهد. انتظار می رود در کنار انرژی باد، تولید انرژی خورشیدی تا سال 2028 در مقایسه با سطوح تولید شده در سال 2022 دو برابر شود. افزایش تلاش‌ها و سیاست‌هایی که از تولید انرژی خورشیدی در اکثر کشورها حمایت می‌کنند. هزینه تولید آن نیز کمتر از انرژی های سوخت فسیلی و برخی جایگزین های غیرفسیلی است.

شاون رامری، مدیر ارشد انجمن صنایع انرژی خورشیدی، خاطرنشان می کند: که قیمت انرژی خورشیدی در مکان های مسکونی بیش از 50 درصد در دهه گذشته کاهش یافته است. بنابراین، اگرچه انرژی خورشیدی هنوز هم درصد ناچیزی از کل منابع انرژی استخراج بیت کوین را تشکیل می دهد، چشم انداز آن برای آینده کاملاً امیدوارکننده است. در حال حاضر، انرژی خورشیدی حدود 5 درصد از منابع انرژی استخراج بیت کوین را تشکیل می دهد، اگرچه با ادامه کاهش قیمت های خورشیدی، این میزان به زودی افزایش خواهد یافت.

نصب یک سیستم پنل خورشیدی هزینه اولیه دارد، اما می تواند یک منبع انرژی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای استخراج ارزهای دیجیتال باشد. در مناطقی با نور کافی خورشید، یک سیستم پنل خورشیدی می تواند یک منبع انرژی عملا تضمین شده برای دکل های معدن فراهم کند.

ایالات متحدهاستخراج بیت کوین ( کریپتو )

به عنوان مثال، ایالات متحده برخی از بهترین اعتبارات مالیاتی را برای انرژی خورشیدی فراهم می کند. هر نصب خورشیدی که بین سال‌های 2017 و 2034 انجام شود، مشمول اعتبار مالیاتی تا 40 درصد از کل هزینه نصب در ایالتی مانند آیداهو و 25 درصد در نیویورک و کارولینای جنوبی است. با چنین مشوق های مالیاتی، انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی قابل دوام برای استخراج پایدار و سودآور بیت کوین قرار می گیرد.

برای استخراج بیت کوین به چه مقدار انرژی خورشیدی نیاز دارید؟

مقدار انرژی خورشیدی مورد نیاز یک ماینر بیت کوین متغیر است. این به عواملی مانند تعداد دکل های استخراج معدن در حال اجرا، کارایی آنها و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. اگر مکان نور مستقیم خورشید بیشتری داشته باشد، می توانند برق را در زمان واقعی مهار کرده و از آن استفاده کنند. با این حال، چنین مکانی به این معنی است که دماها بالا هستند و برای خنک کردن به قدرت بیشتری نیاز است.

طبق برآوردهای صنعت، یک دستگاه ماینینگ می تواند بین 1400 وات تا 1800 وات مصرف کند. بنابراین، با فرض اینکه تنظیماتی دارید که هر ماینر 1500 وات مصرف می کند، باید تعداد پنل های خورشیدی مورد نیاز را در نظر بگیرید. راه اندازی ماینر شما به حدود 10 پنل خورشیدی با ظرفیت حداقل 300 وات انرژی نیاز دارد. بنابراین، یک ماینر کوچک بیت کوین با 10 ریگ ماینینگ به 100 پنل خورشیدی با ظرفیت 300 وات برای راه اندازی این دکل ها نیاز دارد.

با این حال، معدنچیان در مکان‌هایی با نور خورشید بیشتر ممکن است برای اجرای عملیات خود به پنل‌های خورشیدی کمتری نیاز داشته باشند، زیرا حتی با پنل‌های کمتر نیز می‌توانند نیروی کافی را مهار کنند. در هر صورت، هرچه تعداد سکوهای ماینینگ بیشتری داشته باشید، تقاضای برق شما بیشتر خواهد شد.

مزایا و معایب استخراج بیت کوین انرژی خورشیدی چیست؟

نصب پنل های خورشیدی برای استخراج بیت کوین علاوه بر حفظ عملیات بدون انتشار، مزایای متعددی دیگری دارد از جمله:

  • کاهش هزینه های انرژی
  • معافیت های مالیاتی احتمالی
  • کمک های مالی
  • همچنین برخی از جنبه های منفی را به همراه دارد.

مزایا

برق کم هزینهاستخراج بیت کوین ( کریپتو )

انرژی خورشیدی انرژی کم هزینه ای را فراهم می کند که استخراج کنندگان بیت کوین برای اطمینان از عملیات استخراج سودآور به آن نیاز دارند. قیمت‌های انرژی ناسازگار بوده است، در برخی سال‌ها به شدت افزایش یافته و در چند سال گذشته کاهش یافته است. این تناقضات به طور قابل توجهی به عملیات استخراج لطمه وارد کرده است. به ویژه در زمستان کریپتوهای 2022-2023 که مشخصه آن افزایش سرسام آور قیمت انرژی و کاهش بازار کریپتو است. علاوه بر این، کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا قیمت‌های انرژی متخاصم دارند، با این حال آنها کانون استخراج کریپتو هستند.

با استفاده از انرژی خورشیدی، معدنچیان یک جایگزین ارزان قیمت دارند که قدرت پایداری را برای عملیات استخراج مداوم فراهم می کند. اگرچه هزینه اولیه نصب پنل های خورشیدی ممکن است بالا باشد. دولت هایی مانند ایالات متحده اعتبارات مالیاتی ارائه می کنند که هزینه تجهیزات و نیروی کار را کاهش می دهد. همچنین، انرژی خورشیدی نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد، بنابراین در دراز مدت همچنان ارزان‌تر است.

ماینرها می توانند به صورت عمودی با نیازهای برق خود یکپارچه شوند

یک جنبه منحصر به فرد انرژی خورشیدی این است که می توان آن را ذخیره کرد. استخراج‌کنندگانی که روی باتری‌های خوب سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند انرژی را برای استفاده در زمان‌های تقاضا ذخیره کنند. بنابراین، علاوه بر اجرای ماینرها در زمان واقعی، انرژی خورشیدی یک گزینه پشتیبان برای خدمت در زمان‌های خرابی، مانند هوای بد، فراهم می‌کند. علاوه بر این، ماینرها می‌توانند تقاضای برق خود را ارزیابی کنند و در پنل‌های خورشیدی و باتری‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که می‌توانند ناوگان معدنچیان و زیرساخت‌های خنک‌کننده آنها را تامین کنند. به این ترتیب، ماینرها می توانند حداکثر زمان کار ممکن را بدون هیچ گونه قطعی ناشی از قطع برق دریافت کنند.

استخراج بیت کوین دوستدار محیط زیست

پیامدهای زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین بر محیط‌زیست یک نگرانی حیاتی بوده که منجر به ممنوعیت کامل رمزارزها در چین شده است. در نتیجه، ماینرها اکنون در تلاش برای دستیابی به استخراج بیت کوین بدون انتشار هستند و انرژی خورشیدی ابزاری برای دستیابی به استخراج بیت کوین سبز فراهم می کند. این یک منبع انرژی تجدیدپذیر است، بنابراین ماینرهایی که می توانند به استخراج بیت کوین 100٪ انرژی خورشیدی روی آورند، هیچ پیامد زیست محیطی منفی ندارند.

استخراج سودآور بیت کوین

بهره وری انرژی در حال حاضر یکی از مهم ترین نگرانی های ماینرهای بیت کوین است. با توجه به اینکه بیت کوین هنوز یک فعالیت انرژی بر است و هزینه های برق شبکه همچنان بالا است، ماینرها فقط باید به دنبال جایگزین های ارزان تری مانند انرژی خورشیدی باشند. وقتی روی پنل های خورشیدی و باتری ها سرمایه گذاری کردید، بیت کوین را با هزینه برق صفر استخراج خواهید کرد. استخراج‌کنندگان می‌توانند با کاهش هزینه‌های برق از طریق جایگزین‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، از عملیات استخراج کریپتو سود بیشتری ببرند.

معایب

طبیعت متناوب خورشید

خورشید به طور طبیعی متناوب است، به این معنی که همیشه بالا و روشن نمی تابد. بنابراین، مواقعی وجود دارد که زیرساخت های انرژی خورشیدی برق تولید نمی کنند. اگر معدنچیان روی باتری های کافی برای تامین انرژی معدنچیان خود به اندازه کافی سرمایه گذاری نکرده باشند تا خورشید درخشان دوباره از سر گرفته شود، ممکن است مجبور شوند برای مدتی دکل های خود را خاموش کنند.

هزینه اولیه بالا

اگرچه استخراج با انرژی خورشیدی در درازمدت ارزان‌تر است، اما هزینه اولیه نصب پنل‌های خورشیدی و دستیابی به باتری‌های کافی برای ذخیره مقدار قابل‌توجهی انرژی بالا است. در نتیجه، تنها ماینرهایی که منابع لازم را دارند و آماده اند هزینه اولیه را متحمل شوند، از استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی سود می برند.

فضای محدود برای پنل های خورشیدی

استخراج بیت کوین یک فرآیند بسیار انرژی بر است. بنابراین، استفاده از انرژی خورشیدی کافی برای اجرای راه‌اندازی ماینینگ کریپتو به معنای استقرار پنل‌های زیادی است. بنابراین معدنچیان با محدودیت فضای باز کافی برای نصب پنل های خورشیدی مواجه هستند.

محدودیت های جغرافیایی

محدودیت های جغرافیایی در دیدگاه های مختلف وجود دارد. اولاً، آب و هوای برخی مکان‌ها مانع از استخراج معدن‌کاران با انرژی خورشیدی می‌شود. به عنوان مثال، اگر منطقه ای در بخش بهتری از سال ابری باشد، ممکن است قدرت کافی برای استخراج بیت کوین تولید نکند. علاوه بر این، سیاست‌های دولت در برخی مناطق ممکن است مانع رشد انرژی خورشیدی شود یا سیاست‌هایی را تعیین کند که توانایی تولید انرژی کافی برای اهداف ماینینگ کریپتو را محدود کند.

کجا می توانید ماینرهای خود را برای استخراج بیت کوین انرژی خورشیدی میزبانی کنید؟

یافتن بهترین نرخ برق از ارائه دهنده هاست خود برای استخراج کنندگان در مقیاس کوچک بسیار مهم است. یک سرویس میزبانی بهترین راه حل شما برای استخراج کارآمد است و تنها تعداد کمی از آنها با شرکت میزبانی با استخراج بیت کوین انرژی خورشیدی مقایسه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *