سایر

ایده های خورشیدی ( پارت 1 )

ایده های خورشیدی

جدیدترین ایده های خورشیدی  و پنل‌های خورشیدی نه تنها از منظر حفاظت بهتر از محیط زیست، بلکه سبب تغییر طرز تفکر در مورد انرژی خورشیدی خواهند شد. در دنیا انرژی خورشید با بالاترین سرعت در حال افزایش است. این بزرگ ترین منبع انرژی است که انسان می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد

مزارع خورشیدی شناور (فلوتوولتائیک)مزارع خورشیدی شناور (فلوتوولتائیک)

پنل خورشیدی شناور در دریاچه باعث صرفه جویی در فضا در خشکی می شود.  این فناوری نوآورانه که به عنوان “خورشید شناور” شناخته می شود، مزایای بیشتری را ارائه می دهد. در آب‌های آزاد سایه کمتری وجود دارد و اثر خنک‌کنندگی آن‌ها راندمان سلول‌های خورشیدی را افزایش می‌دهد که نوید تولید بازده بالاتر را می‌دهد.

در مناطقی مانند آسیا که جمعیت زیادی دارد، فناوری شناور رونق گرفته است .

پنل خورشیدی شناور یک فناوری همزیستی عالی برای انرژی آبی و مخازن آب کشاورزی است. هزینه نصب پنل های فتوولتائیک شناور کمتر از پنل‌های فتوولتائیک زمینی است. هم‌چنین تحقیقات نشان داده است که تولید برق توسط پنل‌های خورشیدی شناور به دلیل اثر خنک‌کنندگی آب تا 10 درصد بیشتر است.

مزارع خورشیدی شناور علاوه بر تولید انرژی خورشیدی پاک می‌توانند به مدیریت آب نیز کمک کنند؛ چراکه سبب جلوگیری از تبخیر آب خواهند شد، به این شکل که گردش هوا را محدود و پرتوهای نور خورشید را از سطح آب مسدود می‌کنند.

پوسته های خورشیدی

این ایده راه حلی نوآورانه ای است. پوسته های خورشیدی برای افزایش جذابیت بصری در پنل ها ساخته شده است. آن‌ها لایه‌های نازکی هستند که روی صفحات خورشیدی استاندارد پوشانده شده‌اند، دارای طرح‌ها یا الگوهای چاپی هستند، که اغلب برای تقلید از ظاهر پشت بام، خواه زونا، کاشی یا نوع دیگری از مواد ساخته می‌شوند. هدف اصلی این است که پانل ها به طور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب شوند و کمتر قابل توجه یا مزاحم باشند

چیزی که این ایده خورشیدی را از سایر راه حل های زیبایی شناسی متمایز می کند این است که در حالی که ظاهر پانل ها را تغییر می دهند، به گونه ای طراحی شده اند که تأثیر ناچیزی بر کارایی سلول های خورشیدی زیرین داشته باشند. این پوسته‌ها از مواد بادوام ساخته شده‌اند و می‌توانند در برابر شرایط محیطی مختلف مقاومت کنند و از ماندگاری آن‌ها به اندازه پنل‌های خورشیدی اطمینان حاصل کنند.

پوسته های خورشیدی

تی شرت خورشیدی قابل شستشو

این تی شرت توسط  Pauline van Dongen طراحی شده است، نور خورشید را جذب و آن را به برق تبدیل کند. در این ایده خورشیدی نه تنها مزیت فناوری بالای شارژ یک تلفن هوشمند را ترکیب می کند، بلکه ظاهر شیک مد را نیز دارد.

این تی شرت ، لباس روزمره جذابی است که با همکاری Holst Center در مرکز هلند ساخته شده است. در طول روز، این پیراهن برق 1 وات تولید می کند که به اندازه کافی قوی است تا یک گوشی معمولی را در چند ساعت شارژ کند. می‌توانید تلفن‌های هوشمند، پخش‌کننده‌های موسیقی، دستگاه GPS یا دوربین خود را تا زمانی که دستگاه‌های دستی سازگار با USB باشند، شارژ کنید.

پیراهن خورشیدی از 120 سلول خورشیدی لایه نازک که در پارچه آن ادغام شده اند انرژی تولید می کند. در نور شدید خورشید، حدود 1 وات الکتریسیته تولید می کند که برای شارژ یک تلفن معمولی در چند ساعت کافی است.

فناوری خورشیدی BIPV

فتوولتائیک های یکپارچه در ساختمان به شکل سقف ها، سایبان ها، دیوارهای پرده، نما و سیستم های نورگیر با معماری ساختمان ترکیب می شوند. برخلاف پانل‌های خورشیدی PV سنتی، BIPV می‌تواند از نظر زیبایی شناختی جذاب باشد تا اینکه سازشی برای طراحی ساختمان باشد. البته زیبایی‌شناسی به تنهایی برای خرید پنل خورشیدی کافی نیست و قیمت نیز اهمیت به سزایی دارد.

شیشه‌های فتوولتائیکPV که به عنوان مصالح ساختمانی کاربرد دارند، می‌توانند به عنوان یک دستگاه مولد انرژی عمل کنند و مانند شیشه‌های معماری معمولی، به نور طبیعی اجازه دهند که وارد خانه ها و دفاتر شوند.

فناوری BIPV هنگامی که در نماهای ساختمان، آتریوم، کف تراس و سایبان ها استفاده می شود، مزایای زیر را به همراه دارد:

  • افزایش بهره وری انرژی
  • عایق حرارتی و صوتی بالا
  • خروجی برق تمیز و رایگان از خورشید
  • کاهش هزینه های O&M
  • ردپای کربن صفر
  • و…

کاربرد فتوولتائیک یکپارچه در ساختمان

نما – PV را می توان در کناره های ساختمان ها ادغام کرد و پنجره های شیشه ای سنتی را با صفحات خورشیدی نیمه شفاف با لایه نازک یا کریستالی جایگزین کرد.

پشت بام ها – در این کاربردها، مواد PV جایگزین مواد سقف یا در برخی موارد، خود سقف می شود. برخی از شرکت ها ، سقف خورشیدی یکپارچه و تک تکه ای را ارائه خواهند داد که با شیشه های چند لایه ساخته شده است.

لعاب – سلول‌های خورشیدی فوق‌العاده نازک ممکن است برای ایجاد سطوح نیمه شفاف استفاده شوند که به نور روز اجازه نفوذ می‌دهند و همزمان برق تولید می‌کنند.

برای خرید پنل های خورشیدی به لینک روبرو مراجعه کنید: لینک

پنل خورشیدی برای محصور کردن سلول‌های خورشیدی، ترکیب با ورقه‌های پشتی/سلول‌ها

برای غلبه بر سر و صدای ماشین‌ها در ترافیک یا بزرگراه‌ها ، 48 ایالت در امریکا، نزدیک به 5000 کیلومتر موانع صوتی ترافیکی یا PVNBساخته‌اند.

موانع صوتی با هدف طراحی عملکردهای کاهش نویز مقرون به صرفه است. با این حال، هدف وزارت انرژی ایالات متحده، تولید و ادغام نویزگیر همراه با تولید برق پایدار است.

با توجه به استفاده گسترده از موانع صوتی در ایالات متحده، پتانسیل تولید انرژی خورشیدی از این موانع احتمالاً سالانه حدود 400 گیگاوات ساعت (GWh) خواهد بود. این میزان تقریباً برابر است با مصرف برق سالانه 37000 خانه.

توضیحات عملکرد

فیلم PVB نوعی لایه میانی شیشه ای ویا چند لایه است که  لایه/ورق PVB نام دارد. به صورت تجاری با اکستروژن با رزین PVB، نرم کننده و مواد افزودنی تولید می شود. فیلم PVB ویژگی‌های دارد، مانند: شفافیت، مقاومت در برابر ضربه، استحکام کششی بالا و الاستیسیته را نشان می‌دهد. حتی اگر شیشه ترک بخورد، خرده‌های آن به لایه میانی می‌چسبد و پراکنده نمی شود. این ویژگی ها باعث می شود که فیلم ها و ورق ها برای ساخت شیشه های ایمنی مناسب باشند. این در درجه اول در تولید شیشه جلو اتومبیل و استفاده از فیلم PVB در ساختمان و ساخت و ساز استفاده می شود، علاوه بر این فیلم PVB را می توان در زمینه های ماژول های فتوولتائیک اعمال کرد.

ویژگی :

1) دوام عالی، مانند مقاومت در برابر آب و هوا، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و رطوبت بالا، مقاومت در برابر نور UV.

2) نور و عبور و شفافیت عالی.

3) غیر فعال و بی ضرر در سلول خورشیدی در طول پردازش.

4) نرخ پیوند متقابل بالایی پس از لمینیت داشته باشید.

5) خاصیت محصور کننده خوب.

خودروهای خورشیدی

ماشین خورشیدی وسیله نقلیه خورشیدی برای استفاده در جاده های عمومی یا مسیرهای مسابقه است. خودروهای خورشیدی خودروهای الکتریکی هستند که از سلول‌های خورشیدی خوددار برای تامین انرژی کامل یا جزئی خودرو از طریق نور خورشید استفاده می‌کنند. وسایل نقلیه خورشیدی معمولاً حاوی یک باتری قابل شارژ برای کمک به تنظیم و ذخیره انرژی سلول‌های خورشیدی و ترمزهای احیاکننده هستند. برخی از خودروهای خورشیدی را می توان به منابع انرژی خارجی وصل کرد تا انرژی نور خورشید را که برای شارژ باتری آنها استفاده می شود، تکمیل کند.

نیمکت خورشیدی

نیمکت خورشیدی برای مدیریت جذب انرژی خورشیدی و برای شارژ دستگاه ها طراحی شده است. حتی در روزهای ابری، تاریک و بارانی که ممکن است انرژی خورشیدی به راحتی در دسترس نباشد، قابل استفاده است. نیمکت های خورشیدی نیز مانند نیمکت معمولی تولید خواهد شد و در همه مکان ها می شود. در این نیمکت ها یک سیستم خورشیدی آفگرید تعبیه شده است که دارای یک سری امکانات خواهد بود . پنل خورشیدی در قسمتی از نیمکت طراحی و نصب میشود که بتواند به نور خورشید دسترسی کامل داشته باشد تا بتواند برق تولید کند .

مزایای نیمکت هوشمند خورشیدی:
  • استفاده از انرژی پاک و تجدید پذیر خورشیدی
  • عدم نیاز به کابل کشی و کنده کاری
  • مبلمان شهری مدرن و زیبا
  • دارای شارژر یو اس بی
  • دارای اتصال وای فای
  • قابلیت شارژ انواع تلفن های همراه به همراه پورت های یو اس بی
  • قابلیت تولید برق به صورت کاملا مستقل با استفاده از انرژی خورشید بدون نیاز به کابل کشی و کنده کاری
  • محصولی کاملا سبز و سازگار با محیط زیست

آبنماهای خورشیدی

نسل جدیدی از فواره‌ها وجود دارد که روی پنل‌های خورشیدی یکپارچه کار می‌کنند.این آبنمای خورشیدی سازگار با محیط زیست برای استخرهای آب، آکواریوم ها، حوضچه های کوچک، استخرهای شنا، باغ ها و آب با گردش اکسیژن مناسب است.

نحوه عملکرد و کارکرد آبنمای خورشیدی
  • جذب انرژی خورشیدی
  • تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی مکانیکی
  • پمپاژ کردن آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *