پنل خورشیدی

بهترین زاویه و جهت برای قرار گرفتن پنل های خورشیدی

بهترین زاویه و جهت برای قرار گرفتن پنل های خورشیدی

از اولین و پراهمیت‌ترین مراحل جهت راه اندازی سیستم‌های خورشیدی نصب پنل در مکان و پیدا کردن زاویه مناسب است. درواقع نحوه قرار گیری این پنل‌ها باید در جهت و زاویه‌ای باشد که در طول روز حین تابش آفتاب بیشترین تابش را به صورت عمودی دریافت کند. بهترین زاویه و جهت برای قرار گرفتن پنل خورشیدی مناسب است که هیچ سایه ای بر بخشی از پنل قرار نگیرد. تابش به صورت عمودی باشد و حین حرکت در آسمان در بهینه ترین حالت ممکن برای دریافت نور قرار بگیرد. برای مثال در بخشی از روز، ماه یا فصل نباشد که پنل تحت تابش ضعیف یا سایه قرار گیرد.

جهت گیری پنل خورشیدی به سادگی به جهت اصلی پنل است

شمال، جنوب، شرق یا غرب. کاربرد پنل های خورشیدی معمولی به جای تراز شدن با قطب های مغناطیسی، جهت واقعی را دنبال می کند. برای مثال، شمال واقعی به جای همسویی با قطب شمال، با محور واقعی زمین همسو می شود.

خانه هایی که پنل های خورشیدی مستقیماً رو به شرق یا غرب دارند، حدود 20 درصد انرژی کمتری تولید می کنند. جهت گیری مناسب پنل خورشیدی برای خانه های واقع در شمال استوا رو به جنوب واقعی است. برای خانه هایی که در جنوب خط استوا قرار دارند، برعکس خواهد بود – رو به شمال واقعی. این بهترین جهت را فراهم می کند تا بیشترین زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تولید بیشترین مقدار الکتریسیته را فراهم کند.

زاویه پنل خورشیدی

زاویه پنل خورشیدی به سادگی شیب عمودی پنل های خورشیدی شما است. درک آن می تواند کمی دشوارتر باشد زیرا شیب مناسب با موقعیت جغرافیایی و زمان سال متفاوت است. از نظر موقعیت جغرافیایی، هر چه بیشتر از خط استوا حرکت کنید، زاویه پنل های شما افزایش می یابد. برای زمینه، در ایالت هایی مانند تگزاس و فلوریدا، خورشید در آسمان بالاتر خواهد ماند به این معنی که پنل های خورشیدی در ایالت های پایین تر مانند این به شیب کمتری نیاز دارند.

برای ایالت‌هایی مانند نیویورک و میشیگان، خورشید بسیار پایین‌تر در آسمان می‌نشیند، به این معنی که پنل‌های خورشیدی در ایالت‌های شمال به شیب بیشتری نیاز دارند.

تعیین زاویه بهینه پنل خورشیدی با کد پستیبهترین زاویه و جهت برای قرار گرفتن پنل های خورشیدی

به طور معمول، یک زاویه ایده آل برای پانل های خورشیدی شما برابر یا نزدیک به عرض جغرافیایی خانه شما خواهد بود. با این حال، زاویه مناسب پنل خورشیدی در طول سال در نوسان خواهد بود.

برای تابستان و ماه های گرم تر، 15 درجه منهای عرض جغرافیایی شما خواهد بود. برای زمستان و ماه های خنک تر، زاویه ایده آل پنل خورشیدی 15 درجه به عرض جغرافیایی شما اضافه می شود.

زاویه پنل خورشیدی و تاثیر فصول

زاویه مناسب پنل های خورشیدی شما نه تنها تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی شما قرار می گیرد، بلکه تحت تأثیر نحوه تغییر خورشید در هر فصل نیز قرار می گیرد. در طول ماه های تابستان، خورشید در آسمان بالاتر خواهد نشست. و در زمستان، خورشید در پایین تر از آسمان خواهد نشست. این بدان معناست که برای اینکه بیشترین تولید را از پنل های خورشیدی خود داشته باشید، باید شیب آن را با هر فصل تغییر دهید.

اکثر پانل های خورشیدی نصب شده برای مصارف خانگی بر روی سقف با زاویه ثابت نصب می شوند. به این معنی که فرآیند تغییر زاویه پنل های خورشیدی شما در هر فصل می تواند بسیار دشوار باشد. سیستم‌هایی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را نصب کرد که محور خورشید را ردیابی می‌کنند و با گذشت زمان زاویه را افزایش می‌دهند. اما در حال حاضر این سیستم ها بسیار گران هستند. و در حالی که آنها خروجی پنل های شما را افزایش می دهند، افزایش هزینه ممکن است ارزش سرمایه گذاری اولیه را نداشته باشد.

زاویه پنل خورشیدی و تاثیر فصول

 

از آنجایی که زوایای پنل های خورشیدی شیب عمودی منظومه شمسی شما هستند، عوامل مختلفی به شما اطمینان می دهد که زاویه بهینه را برای پنل های خورشیدی خود داشته باشید.

شیب سقف

البته سقف هر کسی متفاوت طراحی شده است، از این رو توجه به شیب سقف قبل از نصب پنل های خورشیدی اهمیت دارد.

به عنوان مثال، نصب پنل‌های خورشیدی روی سقفی با شیب تند ممکن است به این معنی باشد که نمی‌توانید با سیستم قفسه‌بندی سنتی به شیب مطلوبی دست پیدا کنید. بنابراین، بسته به اینکه زاویه سقف شما چقدر شیب دار است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پانل های خود را صاف روی سقف قرار دهید.

نصب پنل های خورشیدی روی سقف های با زاویه کم نیز می تواند پیچیده باشد زیرا اگر بخواهید آنها را در زاویه بهینه کج کنید، ممکن است نیاز به قفسه بندی تخصصی داشته باشند. پانل های خورشیدی هموار بر روی سقف با زاویه کم، برق کمتری تولید می کنند و صرفه جویی در مصرف انرژی خورشیدی را کاهش می دهند.

عرض جغرافیایی

برای دریافت صرفه جویی استثنایی در خورشید، می خواهید پانل های خورشیدی شما به گونه ای زاویه داشته باشند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید را برای آن مکان بهینه کند. این کار با کج کردن پانل های خورشیدی شما در همان زاویه با عرض جغرافیایی خانه شما انجام می شود. برای اکثر صاحبان خانه، زاویه ایده آل برای نصب پنل خورشیدی نزدیک یا برابر با عرض جغرافیایی خانه شما است. این زاویه معمولاً بین 30 تا 45 درجه است. انجام این کار تضمین می کند که خانه شما حداکثر میانگین خروجی را از سیستم انرژی خورشیدی شما در طول سال دریافت می کند.

زمان سال/فصل

زمان سال مطمئناً می تواند نشان دهد که پانل های خورشیدی شما با توجه به موقعیت خورشید چقدر کارآمد هستند. به عنوان مثال، در طول زمستان در نیمکره شمالی، خورشید پایین تر از افق است. بنابراین، گرفتن نور خورشید برای تولید انرژی برای پانل های خورشیدی شما دشوارتر است.

با این حال، نصب پانل های خود در زاویه ای تندتر از عرض جغرافیایی (حدود 60 درجه) می تواند به مقابله با کاهش تولید در زمستان کمک کند. همچنین، باید مطمئن شوید که پنل‌های خورشیدی شما در زاویه‌ای نصب می‌شوند که برف به راحتی می‌تواند برود.

کدام یک مهمتر است: زاویه یا جهت؟بهترین زاویه و جهت برای قرار گرفتن پنل های خورشیدی

با توجه به تفاوت‌های ظریف و عوامل مختلفی که در تعیین زاویه مناسب پنل‌های خورشیدی شما نقش دارد، ممکن است فکر کنید که این مهم‌ترین عامل در نصب است. به هر حال، ادعای مقابل صحیح است. وقتی صحبت از پنل های خورشیدی به میان می آید، تعیین جهت گیری صحیح مهم ترین متغیر است.

جهت گیری نامناسب به این معنی است که پانل های شما زمان کافی در معرض نور خورشید قرار نخواهند گرفت و خروجی برق شما را به شدت کاهش می دهد. زاویه اشتباه در جهت گیری صحیح انرژی بیشتری نسبت به زاویه صحیح در جهت اشتباه تولید می کند.

پنل های خورشیدی یک راه عالی برای بهبود کارایی خانه و کاهش ردپای کربن شما هستند. هنگام تصمیم گیری برای استفاده از انرژی خورشیدی به غیر از صرفه جویی در هزینه، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. شرکتی که انتخاب می‌کنید دانش نصب مناسب پنل‌های خورشیدی شما را خواهد داشت، با این حال، دانستن چند اصل کلیدی در مورد نصب پنل‌های خورشیدی همیشه نقطه شروع خوبی است.

جهت گیری و زاویه مناسب پنل خورشیدی مکان ایده آلی برای شروع است زیرا این دو عامل بیشترین تأثیر را بر کارایی دارند. اطلاعاتی را که این مقاله ارائه می کند تجزیه و تحلیل کنید و اعداد مربوط به مکان خانه شما را بررسی کنید. این به شما امکان می دهد اطلاعات را با نصب کننده پنل خورشیدی خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که پانل های شما به گونه ای تنظیم شده اند که تا حد امکان کارآمد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *