سایر

دوربین مداربسته خورشیدی و مزایای آن

مزایای دوربین مداربسته خورشیدی

نسل جدید دوربین های مدار بسته که امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است ، دوربین مداربسته خورشیدی میباشد. دوربینی است که از طریق پنل های خورشیدی ای که در کنارشان است در طول روز انرژی خورشید را دریافت کرده و در شرایط بد آب و هوایی و یا در شرایطی که کابل کشی سخت باشد و یا بخواهیم در استفاده از برق صرفه جویی کنیم از انرژی خورشید برای کار کردن دوربین مدار بسته استفاده می‌کنیم.

دوربین خورشیدی با انرژی خورشیدی و از پنل های خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به جریان برق مستقیم (DC) استفاده می کند. سپس یک اینورتر جریان مستقیم را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند که می تواند برای تغذیه دوربین مداربسته استفاده شود. کمبود نور خورشید نیز مشکلی نیست. هنگامی که نور خورشید وجود ندارد، دوربین مداربسته خورشیدی انرژی را از باتری های قابل شارژ دریافت می کند که انرژی الکتریکی اضافی تولید شده توسط پنل خورشیدی را ذخیره می کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری و تشخیص رفتار مجرمانه در یک کارگاه ساختمانی،مزرعه،باغ و مکان های بدون برق نصب دوربین مدار بسته است. با این حال، نصب دوربین مداربسته در این محل ها بدون برق می تواند دشوار باشد، زیرا نصب دوربین های سیمی در محل های بدون برق دشوار است. دوربین های مداربسته سیمی همچنین به سیم نیاز دارند و نیاز به دسترسی 24 ساعته به برق دارند. شما به راه حلی نیاز دارید که در هزینه ها بدون به خطر انداختن امنیت صرفه جویی کند. اینجاست که دوربین مداربسته خورشیدی میتوانید بهترین انتخاب باشد.

اجزای تشکیل دهنده دوربین مداربسته خورشیدیدوربین مداربسته خورشیدی

  1. دوربین مداربسته
  2. پنل خورشیدی
  3. منبع ذخیره انرژی
  4. شارژر کنترلر خورشیدی

انواع دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی KKMoon : 

این دوربین یکی از محبوب ترین دوربین های پنل خورشیدی می باشد، همچنین با دارا بودن وای فای و… تصاویر خوب و با کیفیتی را در اختیار ما می گذارد.

دوربین مداربسته خورشیدی Funxwe : 

این دوربین مداربسته خورشیدی با وجود داشتن باتری قوی و قدرتمند، بازدهی خوبی در شب دارد و دارای تصاویری با کیفیت 1080P است.

دوربین مداربسته خورشیدی Ring : 

این دوربین علاوه بر اینکه تصاویر خوب و با کیفیتی ارائه می دهد، صدای اطراف هم ضبط و ذخیره می کند، و می توان، هر زمان از روز با گوشی به دوربین متصل شد و ویدیو های ضبط شده را تماشا کرد.

کاربرد 

دوربین مداربسته خورشیدی گزینه بسیار خوبی برای مناطق خارج از شهر و مناطقی که فاقد امکانات برق شهری هستند می‌باشد. البته امکان استفاده از این دوربین در داخل شهر و ساختمان‌های بلند و مرتفع هم وجود دارد.

  • ساختمان‌های مسکونی و اداری: دوربین مداربسته خورشیدی میتواند در ساختمان مسکونی یا اداری نصب شده و محیط را به خوبی تحت پوشش قرار دهد.
  • ساختمان‌های تجاری: این دوربین‌ها برای ساختمان‌های تجاری و مغازه‌ها نیز گزینه خوبی هستند و میتوانند سبب کاهش هزینه‌های مربوط به برق شوند.
  • باغ و مزرعه: دوربین مداربسته خورشیدی گزینه خوبی برای حفاظت و نظارت بر باغ‌ها است. این دوربین‌ها میتوانند در یک نقطه مناسب از باغ و مزرعه قرار بگیرند تا با دریافت انرژی خورشیدی به کار بپردازند.
  • محیط‌های عمومی: از دیگر کاربردهای دوربین مداربسته خورشیدی باید به نظارت بر محیط‌های عمومی اشاره کرد. در فضاهایی همچون پارک، میادین و ایستگاه‌های اتوبوس میتوان از این دوربین‌ها استفاده کرده و به حفظ امنیت عمومی شهر کمک کرد.

نحوه کار دوربین مداربسته خورشیدی در شب

پنل خورشیدی نور را دریافت می کند و آن را در باتری ها ذخیره می کند. بنابراین اگر حتی نور به پنل خورشیدی نرسد، دوربین مداربسته خورشیدی انرژی خود را از باتری خود تامین می کند.

موارد مصرف دوربین مداربسته خورشیدی

  • نظارت و امنیت
  • نظارت بر محیط‌زیست
  • نظارت بر ترافیک
  • امنیت رویداد
  • نظارت از راه دور
  • نظارت بر کشاورزی

ویژگی‌ها

استفاده از انرژی خورشیدی

یکی از ویژگی‌های برجسته این مدل دوربین‌ها، استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی لازم است. این امکان به دوربین این اجازه را می‌دهد که به صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به شبکه برق، عملکرد خود را انجام دهد.

سهولت نصب

دوربین‌های مداربسته خورشیدی به دلیل عدم نیاز به کابل‌کشی برق، فرآیند نصب را بسیار ساده می‌کنند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی دوربین را در مکان‌های مختلف نصب کنند.

ضبط با کیفیت

بسیاری از دوربین‌های مداربسته خورشیدی دارای تکنولوژی‌های پیشرفته ضبط تصاویر با کیفیت بالا هستند. این ویژگی اطمینان از ثبت تصاویر و ویدئوهای واضح و دقیق را فراهم می‌کند.

مقاومت بالا در برابر شرایط جوی

بسیاری از دوربین‌های خورشیدی با استفاده از جنس‌ها و استانداردهای مقاوم در برابر شرایط جوی تولید می‌شوند. این مقاومت باعث می‌شود که دوربین به صورت مطمئن در شرایط مختلف آب و هوا عمل کند.

مقیاس گذاری آسان

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین، مقیاس گذاری آن است، یعنی به راحتی می توانید دوربین های دو بعدی و سه بعدی را به آن متصل کنید.

تشخیص حرکت

یکی دیگر از قابلیت های این دوربین داشتن ویژگی تشخیص حرکت است. این قابلیت به شما کمک می کند تا فضای ذخیره سازی شما صرفه جویی شود و فقط هنگامی که شخصی یا چیزی از جلوی دوربین مداربسته خورشیدی شما عبور کرد، دوربین شروع به ضبط و ذخیره سازی تصاویر می کند.

ارزش خرید بالا

یکی دیگر از ویژگی های این دوربین ها مقرون به صرفه بودن آن ها است. دوربین های مداربسته برای کار کردن نیاز به برق دارند که خود این باعث افزایش مصرف انرژی می شود. اما دوربین مداربسته خورشیدی، خودش انرژی مورد نیاز خودش را تامین می کند.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی

  • حفاظت از محیط زیست

استفاده از انرژی خورشیدی به دوربین این امکان را می‌دهد که بدون تراکم منابع انرژی، به مدت طولانی عمل کند. این ویژگی حاکی از حفاظت از محیط زیست است.

  • اتصال از راه دور با سیم کارت

دوربین مداربسته خورشیدی با داشتن قابلیت سیمکارت این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از یک سیمکارت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل، به صورت از راه دور به تصاویر دوربین دسترسی پیدا کنید. حتی اگر در خارج از کشور باشید، قابلیت مشاهده تصاویر بدون محدودیت فاصله را به شما خواهد داد.

  • هزینه به مراتب کمتر

استفاده از انرژی خورشیدی به کاربر این امکان را می‌دهد که هزینه‌های اجرایی و نگهداری دوربین را به شدت کاهش دهد. عدم نیاز به برق خارجی، هزینه‌ها را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

  • مقیاس گذاری آسان

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین، مقیاس گذاری آن است، یعنی به راحتی می توانید دوربین های دو بعدی و سه بعدی را به آن متصل کنید.

  • تشخیص حرکت

یکی دیگر از قابلیت های این دوربین داشتن ویژگی تشخیص حرکت است. این قابلیت به شما کمک می کند تا فضای ذخیره سازی شما صرفه جویی شود و فقط هنگامی که شخصی یا چیزی از جلوی دوربین مداربسته خورشیدی شما عبور کرد، دوربین شروع به ضبط و ذخیره سازی تصاویر می کند.

  • ارزش خرید بالا

یکی دیگر از ویژگی های این دوربین ها مقرون به صرفه بودن آن ها است. دوربین های مداربسته برای کار کردن نیاز به برق دارند که خود این باعث افزایش مصرف انرژی می شود. اما دوربین مداربسته خورشیدی، خودش انرژی مورد نیاز خودش را تامین می کند.

معایب 

دوربین‌های مداربسته خورشیدی نقاط قوت زیادی دارند، اما ممکن است با برخی معایب نیز همراه باشند که بهتر است آن‌ها را بدانید. در ادامه به برخی از معایب این نوع دوربین می‌پردازیم:

  • وابستگی به نور خورشید: یکی از اصلی‌ترین معایب دوربین‌های مداربسته خورشیدی وابستگی به نور خورشید است. در شرایط ابری یا در مناطقی که تابش نور بسیار کم است یا در طول شب‌ در صورتیکه با نور خورشید شارژ نشده باشد، عملکرد این دوربین‌ها ممکن است کاهش یابد.
  • هزینه اولیه: دوربین‌های مداربسته خورشیدی ممکن است هزینه خرید بالایی داشته باشند که ممکن است بیشتر از دوربین‌های مداربسته معمولی باشد اما بعلت وابسته نبودن به برق در دراز مدت به‌صرفه تر است.
  • قابلیت ذخیره‌سازی محدود: برخی از دوربین‌های مداربسته خورشیدی به دلیل محدودیت در منابع انرژی و باتری، قابلیت ذخیره‌سازی محدودی دارند.
  • محدودیت در اندازه و ویژگی‌ها: اغلب دوربین‌های مداربسته خورشیدی در اندازه و ویژگی‌های خاصی تولید می‌شوند و محدودیت دارند.
  • خالی شدن باتری :از معایب دوربین مداربسته خورشیدی می توان به خالی شدن باتری آن اشاره کرد. اگر باتری دوربین ها کاملا خالی شود و شرایط برای شارژ شدن دوباره آن ها توسط پنل خورشیدی مهیا نباشد دوربین ها از کار می افتند که این خود می تواند یکی از معایب اینگونه دوربین ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *