پنل خورشیدی

شینگل خورشیدی و نوآوری خاص

شینگل خورشیدی

یک صفحه خورشیدی است که به عنوان یک سقف طراحی شده است که بر روی سقف های با پوشش شینگل قرار می گیرند. شینگل ها یکی از بهترین انواع سقف های شیبدار هستند. چند سالی است که شینگل های خورشیدی نیز روانه بازار شده اند.

با افزایش محبوبیت انرژی خورشیدی، مردم خیلی بیشتر تمایل خود را برای داشتن محصولات خورشیدی نشان داده اند.

شینگل‌های خورشیدی که به آن شینگل‌های فتوولتائیک نیز می‌گویند، پنل‌های خورشیدی هستند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه مصالح سقفی معمولی مانند شینگل یا تخته سنگ آسفالت هستند و در عین حال برق تولید می‌کنند.نوعی راه حل انرژی خورشیدی است که به عنوان فتوولتائیک یکپارچه ساختمان (BIPV) شناخته می شود

شینگل خورشیدی

سقف‌های شینگل خورشیدی معمولاً رنگ‌های عمیق، تیره، آبی مایل به بنفش یا سیاه دارند و بنابراین در بیشتر موقعیت‌ها شبیه سقف‌های دیگر هستند.

شینگل های خورشیدی که به عنوان سقف خورشیدی نیز شناخته می شوند، جایگزینی برای پنل های خورشیدی سنتی هستند که کمتر به چشم می آیند و جذابیت بیشتری را ارائه می دهند. آنها بادوام، مقاوم در برابر آب و هوا هستند و مانند بسیاری از بهترین پنل های خورشیدی صرفه جویی در انرژی را ارائه می دهند، اما به طور قابل توجهی گران تر هستند.شینگل خورشیدی یا همان شینگل های سولار نسل جدیدی از این گروه هستند که از طریق انرژی خورشید، منبع انرژی محل سکونت و یا محل کار شما را تامین یا ذخیره می کند.

کاربرد شینگل های خورشیدی

شینگل های خورشیدی نیز از نور خورشید برای تولید برق استفاده می کنند.

نور خورشید با نیمه هادی سیلیکون به واحد خورشیدی برخورد می کند و سپس این نیمه هادی انرژی گرفته شده را در بر خواهد گرفت. پس از مدتی الکترون های ذرات نور آزادانه حرکت می کنند و این الکترون های آزاد شده از طریق مدار الکتریکی به منطقه ای می روند که الکترون های دیگر در آن ذخیره شده است. سپس این مجموعه الکترون ها برای تولید جریانی جمع می شوند که می تواند برای انرژی الکتریکی استفاده شود.

ویژگی های شینگل خورشیدی

همانطور که گفته شد سولار شینگل ها نیز علاوه بر تولید انرژی مانند سایر شینگل ها، عمل می کنند. برای مثال:

نصب آسان – ضد آب – سبک – قابلیت راه رفتن بر روی آنها – مقاوم در برابر تگرگ – مقاوم در برابر فشار باد.

همچنین از فناوری ETFE جهت تمیز کردن خودکار خود بهره مند هستند.

دو نوع از شینگل های خورشیدی وجود دارند که به شرح زیر است:

  1. کاشی های خورشیدی – کاشی های چند لایه با دوام، سلول های خورشیدی با لایه نازک، سلول های خورشیدی سیلیکون تک بلوری یا پلی کریستالی
  2. شینگل خورشیدی – شینگل با دوام با سلول های خورشیدی سیلیکون مونو کریستالی یکپارچه

مزایای شینگل های خورشیدی

  • ساخته شده برای دوام طولانی مدت و مقاومت در برابر آب و هوا
  • می تواند جایگزین مصالح سنتی سقف شود
  • از نظر زیبایی شناسی بیشتر از پنل های خورشیدی است
  • گزینه ای مقرون به صرفه برای تعویض کامل سقف

معایب شینگل های خورشیدی

  • رتبه بازده پایین و توان خروجی
  • گران تر از پنل های خورشیدی
  • به اندازه پنل های خورشیدی در دسترس نیست

راندمان و توان خروجی

شینگل‌های خورشیدی و پنل‌های خورشیدی عملکرد مشابهی دارند، اما نرخ بازده و توان خروجی متفاوتی دارند. پانل های خورشیدی تک کریستالی (مونو) با راندمان بالا با نرخ 24 درصد کارآمدترین هستند. این بدان معناست که آنها 24 درصد از نور خورشید را که جذب می کنند تبدیل می کنند.

اندازه

شینگل های خورشیدی به طور قابل توجهی کوچکتر از پنل های خورشیدی استاندارد هستند.

برای خرید پنل به اینجا مراجعه کنید

لیستی از بهترین شینگل  برای پنل های خورشیدی

سقف خورشیدی تسلا :

یکی از بهترین شینگل های سقف خورشیدی. در سال 2016، ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران تسلا، خبرهای هیجان انگیزی را در مورد محصول نوآورانه سقف خود اعلام کرد

لوما سولار:

لوما سولار، مانند تسلا، یک جایگزین کامل سقف به نام سقف خورشیدی ارائه می دهد. محصول آنها برخلاف سایر شرکت ها، اجزای غیر خورشیدی و سلول های خورشیدی را برای ظاهری یکنواخت ترکیب می کند. علاوه بر این، آنها دارای زونا PV مستقل هستندشینگل خورشیدی ، لوما سولارCertainTeed :

یک شرکت آمریکای شمالی است که به خاطر ساخت محصولات سقف، عایق و تخته دیواری شهرت دارد. آنها دو محصول خورشیدی به نام‌های Apollo II و Apollo II Tile ارائه می‌دهند. Apollo II یک زونا است که در بالای سقف موجود شما قرار می گیرد، در حالی که کاشی Apollo II جایگزین کاشی های معمولی، مشابه سقف خورشیدی تسلا می شود.

شینگل خورشیدی ، CertainTeed

کاشی و زونا سان تگرا :

یک شرکت محصولات خورشیدی مستقر در نیویورک، دو گزینه سقف خورشیدی را ارائه می دهد: شینگل و کاشی. شینگل روی زوناهای آسفالت موجود شما قرار می گیرد، در حالی که کاشی جایگزین کاشی های بتنی می شود. هر دو فقط گزینه های PV هستند که در کنار مصالح سقف معمولی کار می کنند.

  • شینگل SunTegra بزرگتر از زوناهای آسفالتی استاندارد است و ابعاد آن 52 اینچ در 23 اینچ است. بالای سقف می نشیند و جایگزین زوناهای موجود نمی شود. شینگل سطح پایینی دارد و تنها 3/4 اینچ ارتفاع دارد و یک کانال هوا در پشت آن برای خنک نگه داشتن و بهبود کارایی دارد.
  • هر دو شینگل و کاشی از سلول های تک کریستالی استفاده می کنند و 100 تا 110 وات در حداکثر خروجی تولید می کنند. در حالی که قیمت در وب سایت آنها وجود ندارد، هر دو محصول دارای 25 سال ضمانت برق و 10 سال ضمانت محصول هستند.

شینگل خورشیدی ، کاشی و زونا سان تگرا

Exasun X-Tile و X-Roof :

یک شرکت هلندی، محصولات خورشیدی مختلف، از جمله دو گزینه سقف خورشیدی را ارائه می دهد: X-Tile و X-Roof.

  • Exasun X-Tile شبیه یک کاشی سفالی به نظر می رسد و می تواند جایگزین کاشی های معمولی سقف شود. این دستگاه از فناوری تماس برگشتی بر روی شیشه استفاده می کند و دارای راندمان بالای 18-18.6٪ است. همچنین برای مونتاژ سریع طراحی شده است و 4-7٪ کیلووات ساعت/کیلووات بر ثانیه بیشتر (برون ده انرژی در هر ظرفیت نصب شده) ارائه می دهد.
  • در مورد Exasun X-Roof، این یک سیستم کامل تعویض سقف است. این شامل پانل های کوچک X-Glass به ابعاد 60 سانتی متر در 82 سانتی متر است که به راحتی با یک سیستم نوآورانه سوار می شوند. این پانل ها تهویه خوبی دارند و برای عملکرد بهینه آن ها را خنک نگه می دارند. X-Roof همچنین برای مقاومت در برابر باران، تگرگ و شرایط آب و هوایی شدید طراحی شده است. اینها یکی از بهترین شینگل های سقف خورشیدی در بازار هستند.

شینگل خورشیدی ، Exasun X-Tile و X-Roof

Hanenergy HanTile :

یک شرکت خورشیدی از سانفرانسیسکو، بر فناوری خورشیدی لایه نازک تمرکز دارد. هدف محصول HanTile آنها تقلید ظاهر کاشی های بام سفالی تیره و در عین حال یکپارچه سازی PV لایه نازک است.

شینگل خورشیدی ، Hanenergy HanTile

زونا خورشیدی رو به جلو :

در آینده، یک استارتاپ در حال رشد، تأثیر قابل توجهی در بازار زونا خورشیدی گذاشته است. آنها یک راه حل خورشیدی منحصر به فرد و شیک به نام سقف خورشیدی فلزی جلو ارائه می دهند. این محصول سلول های خورشیدی را در یک سقف درز ایستاده فلزی درخشان ادغام می کند که با زیبایی خانه کلاسیک آمریکایی مطابقت دارد.

شینگل خورشیدی ، زونا خورشیدی رو به جلو

تیمبرلاین خورشیدی توسط انرژی GAF :

توسط GAF Energy، یکی از بهترین شینگل های سقف خورشیدی، شینگل های انرژی خورشیدی را ارائه می دهد که به راحتی نصب می شوند. این زونا جایگزین سقف شما می شود و انرژی خورشیدی را تامین می کند. این باعث می شود هزینه کلی بیشتر شود، اما شما هم یک سقف جدید کم مصرف و هم فناوری خورشیدی دریافت می کنید. زونا ضد آب و بزرگترین شینگ تک واحدی است که می تواند در برابر باد تا سرعت 110 مایل در ساعت مقاومت کند.

شینگل خورشیدی ، تیمبرلاین خورشیدی توسط انرژی GAF

RGS POWERHOUSE 3.0 :

یک محصول زونا خورشیدی است که در ابتدا توسط Dow Chemical ساخته شد اما بعداً توسط RGS Energy خریداری شد. RGS تغییری ایجاد کرد تا از سلول های تک کریستالی کارآمدتر به جای فناوری لایه نازک استفاده کند.

مشابه کاشی CertainTeed Apollo II، POWERHOUSE یک شینگل سقفی است که جایگزین زوناهای معمولی آسفالت می شود. هر شینگل 41.6 اینچ در 31.5 اینچ است و 60 وات با بازده 17.1 درصد تولید می کند.

عوامل شناخت بهترین شینگل خورشیدی

زیبایی شناسی:

شینگل های خورشیدی با سقف شما ترکیب می شوند و مانند مواد معمولی بام به نظر می رسند و کمتر به چشم می آیند.

نصب:

شینگل های خورشیدی به دلیل ظاهر محتاطانه‌شان می‌توانند آسان‌تر توسط انجمن صاحبان خانه (HOAs) تأیید شوند. آنها همچنین ممکن است نصب سریع تری داشته باشند زیرا به تجهیزات قفسه بندی اضافی نیاز ندارند.شینگل خورشیدی

پس انداز:

با استفاده از شینگل خورشیدی، می توانید در قبوض برق صرفه جویی کنید و احتمالاً واجد شرایط دریافت 30٪ اعتبار انرژی پاک مسکونی باشید. همچنین ممکن است برای مشوق های خورشیدی دولتی، اندازه گیری خالص و اعتبارات انرژی تجدیدپذیر (REC) واجد شرایط باشید. توجه داشته باشید که شینگل های خورشیدی معمولاً برای قراردادهای اجاره یا خرید برق (PPA) در دسترس نیستند.

ارزش:

داشتن شینگل یا کاشی خورشیدی می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد.

مواد:

شینگل های خورشیدی در دو نوع مونو کریستال و پلی کریستال وجود دارد. شینگل مونوکریستالی کارآمدتر است.

گارانتی:

ضمانت های استاندارد خورشیدی معمولاً 25 سال طول می کشد.

با در نظر گرفتن این فاکتورها: شما می توانید بهترین شینگل خورشیدی را که متناسب با نیاز خود بیابید و انرژی پاک را برای خانه خود تامین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *