سایر

مزایای استفاده از ژنراتور خورشیدی

مزایای ژنراتور خورشیدی

ژنراتور خورشیدی یک نیروگاه قابل حمل است که از پنل های خورشیدی قابل حمل برای شارژ باتری استفاده می کند و برق ذخیره شده را می توان برای شارژ یا کارکرد دستگاه های دیگر استفاده کرد.

اصطلاح ژنراتور خورشیدی معمولاً به ترکیب پنل‌های خورشیدی قابل حمل، باتری، شارژر باتری و اینورتر در یک دستگاه اطلاق می‌شود که به شما امکان می‌دهد انرژی خورشید را جذب، ذخیره و توزیع کنید.

از آنجایی که تغییرات اقلیمی همچنان بر سیاره ما به شکل آب و هوای شدید، دمای بالاتر، افزایش سطح دریاها و موارد دیگر تأثیر

ژنراتور خورشیدیمی گذارد، ما باید به دنبال راه حل های پایدار برای بخش های بیشتری از زندگی روزمره خود باشیم. این شامل اقدام به استفاده از ژنراتورهای قابل حمل انرژی خورشیدی برای ایجاد و ذخیره انرژی تجدیدپذیر برای تمام نیازهای برق پشتیبان شما می شود.

ژنراتورهای خورشیدی، مانند AC200P ما، منبع بزرگی از انرژی پشتیبان برای انواع سفرهای خارج از منزل هستند.

آنها سبک و قابل حمل هستند و به شما امکان می دهند دستگاه های الکترونیکی مختلف را از طریق انرژی های تجدید پذیر شارژ و راه اندازی کنید.

به علاوه آنها سازگار با محیط زیست هستند و بر خلاف ژنراتورهای معمولی، نیازی به نگه داشتن مقدار زیادی سوخت ندارند.

ژنراتور خورشیدی چگونه کار می کند؟

یک ژنراتور خورشیدی با جمع‌آوری انرژی خورشیدی از طریق پنل‌های خورشیدی کار می‌کند و سپس آن انرژی را در باتری خورشیدی داخلی خود ذخیره می‌کند. سپس یک اینورتر آن انرژی را قبل از اینکه برای استفاده در لوازم خانگی و سایر وسایل الکترونیکی آزاد شود، به جریان متناوب (برق AC) تبدیل می کند. وقتی این سه جزء با هم ترکیب شوند، یک ژنراتور خورشیدی کاملاً کارآمد را می سازند.

به طور معمول، ژنراتورهای خورشیدی دارای سوکت های 12 ولتی، پریزهای AC و پورت های USB هستند تا به شما امکان شارژ دستگاه های مختلف را می دهند.

ژنراتورهای خورشیدی ممکن است همیشه راه‌اندازی مناسبی برای خانه‌های بزرگ نباشند، با این حال، می‌توانند برای قایق‌ها، کمپرون‌ها یا به‌عنوان پشتیبان اضطراری در صورتی که منطقه شما دچار خاموشی شد، بسیار مفید باشند.

ژنراتورهای خورشیدی قابل حمل هیچ گاز مضری منتشر نمی کنند و نسبت به همتایان خود که با سوخت سوخت کار می کنند قابل اعتمادتر هستند.

چرا ژنراتورهای خورشیدی ضروری هستند؟

وجود برق پشتیبان در خانه شما بیش از پیش ضروری می شود، زیرا هر ساله درصد بیشتری از جمعیت ما برای بقا و ارتباط با بقیه جهان به این فناوری ها متکی هستند.

ژنراتورهای خورشیدی نه تنها برای تامین برق وسایل کوچکتر مانند فن ها، یخچال های متوسط ​​و سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شوند، بلکه برای تامین انرژی پشتیبان ضروری برای دستگاه های پزشکی حیاتی مانند ماشین های CPAP و سایر مانیتورهای بهداشتی خانگی نیز مفید هستند.

تفاوت ژنراتورهای خورشیدی و ژنراتورهای گازی

ژنراتورهای سوخت ممکن است در بسیاری از موارد دارای اشکالات زیادی باشند:ژنراتور خورشیدی

  • آلوده کننده
  • پر سر و صدا
  • به سوخت تکیه کنید
  • سنگین

هنگامی که در شرایط اضطراری مانند خاموشی، طوفان یا سیل قرار می گیرید، ممکن است دسترسی به هر نوع منبع سوختی بسیار سخت باشد، این اساساً ژنراتور گاز شما را بی فایده می کند

چه مدت طول می کشد تا ژنراتور خورشیدی شارژ شود

علاوه بر مقایسه ظرفیت باتری ژنراتور خورشیدی، باید به مدت زمان شارژ کامل باتری نیز توجه داشته باشید. برخی از آنها حتی قابلیت شارژ سریع از پریز برق AC خانگی را دارند. این به برنامه ریزی برای اینکه در صورت نیاز به شارژ مجدد چقدر زمان نیاز دارید بدون برق بمانید کمک می کند.

هزینه های یک ژنراتور خورشیدی

هزینه ژنراتور خورشیدی شما تا حد زیادی به برند و مشخصات آن بستگی دارد. به طور کلی، ژنراتورهایی که قادر به تولید و ذخیره انرژی بیشتری هستند معمولا هزینه بیشتری دارند.

دلیل ساده این امر به لطف سه جزء داخلی است. کنترل کننده شارژ، اینورتر و باتری خورشیدی.

5 مزایای استفاده از ژنراتور خورشیدی

  • انرژی پاک را از خورشید آزاد می کندژنراتور خورشیدی
  • هزینه های نگهداری پایین
  • عملیات بی صدا و تمیز
  • یک فرصت سرمایه گذاری است
  • سبک و آسان

معایب ژنراتورهای خورشیدی

  • هزینه اولیه بالاتر
  • ذخیره انرژی کمتر
  • تولید انرژی کندتر

بهترین باتری برای ژنراتور خورشیدی

  1. اسید سرب
  2. یون لیتیوم

انواع ژنراتور خورشیدی را به چهار دسته ذیل تقسیم نمود:

کیت ژنراتور خورشیدی:

شامل هر آنچه که نیاز دارید، می باشد. می توان باتری و پنل خورشیدی را به میزان دلخواه افزود.

ژنراتور ثابت:

قابلیت جابجایی ندارد و معمولا در کاروان­ها و خانه­های متحرک استفاده می شوند. پنل­های خورشیدی به صورت ثابت نصب می شوند و در طول سفر بدون نیاز به هیچ تنظیمی می توان از باتری استفاده کرد.

ژنراتور خورشیدی قابل حمل:

در اشکال مختلفی یافت می شود که با طراحی کوچک خود می تواند در هر مکانی از یک وسیله الکترونیکی کوچک تا دستگاه­های بزرگتر را شارژ کند.

دستگاه ذخیره باتری خورشیدی:

که در اندازه­های بزرگتری طراحی می شوند، می توانند انرژی لازم برای کل خانه را تامین کنند. سیستم­های ذخیره باتری انرژی مازاد دریافتی را در خود نگه می دارند تا در شب یا روز ابری از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *