سایر

هر آنچه باید در مورد کولر خورشیدی بدانید

کولر خورشیدی چگونه کار می کند

زندگی در یک مکان گرم و خشک؟ در این صورت، شما دقیقا می دانید که یک کولر چقدر مهم است. اما آیا از جایگزینی کم مصرف برای کولر معمولی خود آگاه هستید؟ بله، ما در مورد کولر خورشیدی صحبت می کنیم.

کولر خورشیدی سیستم خنک کننده هوا است که با انرژی خورشیدی کار می کند. این کولرهای هوا ترکیبی از سیستم های خنک کننده بسیار کارآمد و پنل های حرارتی خورشیدی هستند. این همکاری شگفت انگیز کارآمدترین خنک کننده هایی را که تا به حال می توانید تهیه کرده اید به نمایش بگذارد. با استفاده از انرژی خورشیدی برای خنک کننده هوا، می توانید در قبوض ماهانه برق خود صرفه جویی کنید. اگرچه کولرهای تبخیری خورشیدی ممکن است کمی پرهزینه باشد، اما با صرفه جویی در مصرف انرژی، به زودی بازدهی را به دست خواهید آورد.

کولر خورشیدی چیست؟

کولرهای معمولی یا تهویه مطبوع که از برق استفاده می کنند اما کولر خورشیدی با انرژی تولید شده مستقیم از پنل های خورشیدی یا باتری تغذیه می کند. در یک روز آفتابی، پنل خورشیدی جریان DC تولید می کند که مستقیماً توسط کولر هوا استفاده می شود. یک باتری پشتیبان توسط پنل خورشیدی شارژ می شود و در طول شب یا روزهای کم آفتاب استفاده می شود. مزیت استفاده از کولر خورشیدی مقرون به صرفه بودن آن است زیرا مصرف برق متناوب را به طور کامل حذف می کند. علاوه بر این، خرید کولر خورشیدی ارزان است زیرا در مدت کوتاهی پول خود را پس خواهید گرفت. این به دلیل صرفه جویی در استفاده نکردن از برق پرهزینه است.

نحوه کارکرد کولر خورشیدی  

نه مانند تهویه مطبوع خورشیدی، کولر خورشیدی از یک اصل خنک کننده تبخیری ساده برای کاهش دما استفاده می کند. هوای خشک و گرم از بیرون جمع آوری شده و با استفاده از یک توربین به داخل هل داده می شود. سپس هوای جمع آوری شده از یک لایه نفوذپذیر مرطوب عبور می کند و در آنجا خنک می شود. این منجر به تبخیر می شود که به نوبه خود منجر به کاهش دمای هوای خشک می شود. این سیستم صرفاً با انرژی خورشیدی یا باتری با توان 12/24 ولت کار می کند.

انرژی تابشی از خورشید با استفاده از سلول های خورشیدی که در منظومه الکتریکی خورشیدی هستند به الکتریسیته تبدیل می شود. سپس انرژی DC تولید شده در باتری ذخیره می شود.

کولر خورشیدی

هوای گرم و خشک توسط فن کشیده شده و از طریق پدهای خنک کننده مرطوب عبور داده می شود. این به نوبه خود، هوای خشک را به هوای خنک تازه تبدیل می کند.

کولر خورشیدی

پدها به طور یکنواخت توسط آبی که از تشت پایین به بالا پمپ می شود، اشباع می شوند و به سمت پایین می روند. سپس هوا با استفاده از دمنده های قدرتمند از طریق پدها کشیده می شود که سپس آب را مجبور به تبخیر می کند. این به نوبه خود دما را کاهش می دهد و فن هوای خنک را با سرعت بالایی در هر جهتی می دمد.

 

کولر خورشیدی

کولر خورشیدی ونکول در هر دو محیط داخلی و باز کاملاً کار می کند. آنها به راحتی بر روی سقف و دیوار نصب می شوند و خنک کننده و تهویه عالی را فراهم می کنند.

کولر خورشیدی

آیا کولر خورشیدی در همه جا کار می کند؟

بله. کولر خورشیدی در هر مکانی کار می کند. در مناطق روستایی که شبکه برق وجود ندارد و همچنین در مناطق صنعتی قابل استفاده است. علاوه بر این، کولر هوای خورشیدی را می توان در فضاهای داخلی مانند انبارها، ادارات، کشتی های صنعتی و غیره استفاده کرد.

مزایای استفاده از کولر خورشیدی

مزایای مختلفی وجود دارد که هنگام استفاده از انرژی خورشیدی از آنها لذت خواهید برد. استفاده از انرژی خورشیدی یک راه موثر برای تولید انرژی های تجدید پذیر است. این انرژی را می توان هم در کولر هوا و هم در سایر وسایل استفاده کرد. پنل های خورشیدی می توانند بیش از 25 سال دوام بیاورند و به شما خدمات ارائه دهند و از تمام وسایل دیگر خانه دوام بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *