پنل خورشیدی

چین صدرنشین تولید انرژی خورشیدی در جهان

چین صدرنشین تولید انرژی خورشیدی در جهان

چین سال گذشته قدرت کامل صنعت انرژی خورشیدی خود را آزاد کرد. تعداد پنل‌های خورشیدی در این کشور بیشتر از تعداد پنل‌های خورشیدی ایالات متحده در تاریخ خود نصب شده است. قیمت عمده فروشی پنل هایی را که می فروشد تقریباً به نصف کاهش داد. صادرات پنل های خورشیدی که در چین مونتاژ می شود 38 درصد افزایش یافت. در حالی که صادرات قطعات کلیدی در این کشور تقریباً دو برابر شد.چین صدرنشین تولید انرژی خورشیدی در جهان

به گزارش نیویورک تایمز: پس از کند شدن سرعت رشد اقتصادی چین در دهه گذشته، چینی‌ها سه صنعت تولید پنل‌های خورشیدی، ماشین‌های الکترونیکی و باتری‌های لیتیومی را جایگزین تولید لباس، مبلمان و لوازم خانگی کردند.

مشوق‌هایی از جنس اعطای یارانه به تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی سبب شد که چینی‌ها بتوانند با ۱۶ تا ۱۸.۹ سنت در هر وات ظرفیت تولید برق بسازند که این عدد در اروپا برابر ۲۴.۳ تا ۳۰ سنت و در آمریکا، ۲۸ است. همین موضوع سبب شد که اروپایی‌ها بازارهای خود را به چینی‌ها واگذار کنند و کارخانه‌های اروپایی با ورشکستگی روبرو شوند.

چین در سال ۲۰۱۰ برای ساخت پنل خورشیدی متکی به واردات تجهیزات بودند اما با اصلاح سیاستگذاری خود توانست رقبای خود را کنار بگذارد تا جایی که تولید پنل‌های خورشیدی بیرون از چین و بدون کمک آن‌ها با تاخیر و هزینه بالاتر صورت خواهد گرفت.

در نتیجه اروپایی‌ها در حال واگذاری بازار خود به چینی‌ها هستند. بعد از رشد صنعت تولید پنل خورشیدی در چین، هزینه تولید این پنل‌ها در جهان بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است. این کشور در سال ۲۰۲۴ تولید انرژی خود با پنل‌های خورشیدی را ۱۴۸ درصد افزایش داد. در یک سال از ۸۷ به ۲۱۷ گیگاوات رساند، به عبارتی چین به تنهایی معادل کل جهان انرژی خورشیدی تولید می‌کند.

اکنون چین پیشروترین تولیدکننده انرژی سبز در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *